3 Ocak 2013 Perşembe

Lpg taktırmalı mı taktırmamalı mı?




LPG uygulanan her motorda belli vadelerde yağlamada supap ve yanma odası donanımlarında aşınmalar oluşur. Bu aşınmalar da LPG'nin hava yakıt karışım oranının azalması ve dolayısıyla gaz tüketiminin artmasına neden olur. Birçok marka orijinal LPG'li modeller üretirken, LPG konusunda markaların ortak bir kararı yok. Bu onların garanti kapsamını zorlayan bir uygulamadır. Sonuç olarak tüm benzinli motorlara yapılacak LPG uygulaması ile başarılı sonuçlar elde edilir. Farz edelim yılda ortalama 10.000 km yol yapıyorsanız sorun yaşayacağınızı sanmıyoruz. Ancak garanti sürecinizin sona ermesi ve kapalı otoparklar dahil her türlü kapalı alanda aracınızı park edemeyeceğinizi de hatırlatmak isterim.

Termostatın problemli olması ve ısınan su ortamında tam açılmaması suyun yüksek hızda dolaşımını engeller. Buna paralel olarak suyu radyatörden dışarı atmak ister ve bulduğu tahliye yollarından su ekleme kabı yoluyla suyu dışarı atar. Diğer tarafta su pompasında kireçlenme veya motordaki kalorifer vb. hortumlarında sızıntı, radyatördeki çatlak, bloktaki su tapalarında bir çürüme varsa bu da özellikle motorun yüksek devirlerinde bilhassa uzun yollarda su eksiltmesine neden olur. Ayrıca motorun soğutma suyu, yanma odasına girerek buharlaştığında da eksilme meydana gelir.


Özellikle silindir kapak contasında bulunan kaçaklarla yanma odasında oluşan sızıntı, motor devrinin yükselmesiyle artarak daha fazla suyun buharlaşmasına neden olurken silindirlerin içerisine de sızıntı yapar. Bu süreçte motorun ani devirlenmesine paralel olarak egzozdan beyaz duman çıkar. Konuyu tespit etmek için, öncelikle radyatör kapağını çıkarıp yerine uygun bir sızdırmaz aparatla radyatör suyuna 1-2 bar arası basınç uygulayarak beklemek gerekir. Basınç düşüyorsa ya da gözle görülebilecek veya görülemeyen bölgelerdeki su kaçağı damlama şeklinde tespit edilecektir. Bunun dışında silindire basınç veren özel test aletleriyle bujiler sökülüp her silindir yanma yani buji ateşleme zamana getirilerek motorun dönmesi engellenip silindirlere hava basıncı uygulanmalıdır. Bu basınç 4-5 bar dolaylarında olup uygulama sürecinde radyatör kapağı açık ve motor en sıcak durumunda olmalı. Radyatör kapağı bölgesinde su ağzına kadar doluyken basınç uygulandığında suyun dışarı taşması veya suda oluşacak baloncuk kabarcıkları aranmalı. Bu oluşum hangi silindirde varsa onlarda su kaçağı vardır ve gereken yapılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder