11 Ocak 2013 Cuma

ikinci el araba almadan önce tüyolar-3

Noter Satışı Sonrası


Artık, aracı alan kişinin maceraları başlıyor.

Artık aracımızın trafikteki işlemlerini halledeceğiz. Bunun için ilk önce, herhangi bir sigorta acentasından (kasko yaptıracaksanız eğer, ikisini bir arada yaptırabilirsiniz.) Trafik sigortası yaptırıyoruz. Ardından;
Trafik sigortası,
Noter araç satış sözleşmesi,
Eski ruhsat (2 yaprak),

belgelerini yanımıza alarak İl Emniyet Müdürlüğü, Trafik Şubesine gidiyoruz. Ben Ankara’daki işlemi anlatacağım. Ancak, başka illerde de farklı olduğunu sanmıyorum bunun. Bir de, oradaki iş takipçilerine de bu işlemler yaptırılabiliyor. Ankara’da 10TL istemişlerdi. Ancak ben işlemleri öğrenmek istediğimden dolayı, kendim yaptırmak istedim.

İl Emniyet Müdürlüğü, Trafik Şubesine gittiğimizde, ilk önce TŞOF’dan bir Ek-1 belgesi alıyoruz. Bu belgenin daktilo ile doldurulması zorunluluğu varmış. Bunun için, yine TŞOF’dan sıra alıp, orada doldurtabiliyorsunuz 10 TL karşılığında. Bu sıra numarasını aldıktan sonra, çok kişi varsa, hemen içeriden devir bölümü için sıra numarası almanızı tavsiye ederim. Ben devir sırasında 300 kişi bekledim böyle yapmadığım için. TŞOF bölümünde ise, yaklaşık 50 kişi… Bu doldurma işini de yaptıktan sonra, doğrudan devir bölümüne gidiyoruz ve de sıramız geldiğinde evraklarımız ile birlikte 45TL paramızı teslim ediyoruz. Ardından, söyledikleri zamanda da (1 saat sonra, 4′de, yarın gibi) giderek evraklarımızı alıyoruz. Ruhsat alma işlemi de bu kadar

Kaynak: http://www.mustafaakdag.net/14102009/373-adim-adim-2-el-arac-alinirken-yapilacaklar/#postTabs_ul_373

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder