9 Nisan 2013 Salı

Araç Kontrol





ARAÇ KONTROLÜ NEDİR


Araç Altı Kontrolü
Motor kulakları
Şanzuman kulakları
Motor yağ kaçakları
Şanzuman yağ kaçakları
Ön arka amortisörler
Rot-Rotil kontrolleri
Debriyaj boşluğu
Ön arka balatalar
Ön arka diskler
Lastiklerin durumu

Egsoz kontrolü
Benzin depo kontrolü
Alt takım kontrolleri
Debriyaj hidrolik durumu
Kavrama kontrolü
Motor soğutma sistemi kontrolü
El freni
Motor yağı
Yağ filtresi
Hava filtresi

Polen filtresi
Klima Kontrolü
Akü kontrolü
Podye
Şase
Taban sacı
Bagaj havuzu
Salıncak ve traverslerin kontrolü



Fren Testi;
En eski ve klasik fren test yöntemi olan bu sistem ülkemizdeki araç muayene istasyonlarında da kullanılmaktadır Aracın test edilmek istenen dingili elektrik tahrikli tamburlar üzerine çıkarılarak fren yapılır, boşta sürtünme yalpa kontrolü ve her bir dingile ait sol-sağ dengesizliği ölçülür. Test sonucunda sadece geçer kalır bilgisi değil, varsa aracın fren sistemindeki muhtemel arızasını da gösterir. Test sonucunda üç aşağı beş yukarı değil kesin ve net sonuçlar verir

Yanal Kayma Testi;
Güvenli sürüşün önemli unsurlarından biri olan ön ve arka dingillerdeki toe açılarını (rot ayarlarını) sadece bir kaç saniye içinde kontrol eden bir makinadır. Test yapmak için ilgili dingile ait bir tekerleği yürüme hızı ile ilgili platformun üzerinden geçirmek yeterli olacaktır. Test sonunda ön ve arka dingile ait yanal kayma miktarları m/km cinsinden ekranda belirecektir.

Süspansiyon Testi;
Aracın her bir tekerleğinin yol tutuşunu EUSAMA (European Shock Absorber Manufacturer Assocation -Avrupa Amortisör Üreticileri Birliği) nin belirlediği kriterlere göre 12'şer saniye içinde test eden bir makinadır Test yapmak için tekerleği ilgili platform üzerine çıkartıp bir tuşa basmak yeterli olacaktır 12 saniye sonra aracın çeşitli yol şartlarında yola ne kadar tutunabildiğini gösteren grafik ekranda belirecektir. Bilindiği üzere süspansiyon sistemini asıl amacı yolcu konforu değil, aracın güvenli sürüşünü sağlayan yola tutunmayı sağlamaktır.


Boya & Kaporta Testi
Aracın kaporta aksamında değişen, boyanan, işlem gören parçaların tespiti


Dynometre
Aracınızın ölçüm anındaki güç ve tork değerlerini, ideal şartlardaki gücünü ve tork değerlerini, aktarma organlarındaki sürtünme kayıplarını görebilir, yanısıra yol simülasyonunu yaparak sadece yük altında ortaya çıkan arızaları görebilirsiniz.

Fonksiyonlar, Motor gücü ölçümü:
Motorun her devirde ne kadar güç ürettiğini ölçer ve grafik ekranda gösterir. Herhangi bir revizyon veya modifikasyon yapılmış ise, öncesi ve sonrası güç değerlerini karşılaştırır.

Tekerlek gücü ölçümü:
Motorun ürettiği gücün ne kadarının tekerleklere iletildiğini grafik ekranında gösterir.

Tork ölçümü:
Motorun hangi devirde ne kadar tork üretebildiğini grafik ekranda gösterir. Maksimum torku ve bu torkun üretildiği motor devrini belirtir.

Aktarma organlarındaki sürtünme kayıplarının ölçümü:
Motorun ürettiği gücün şanzuman, diferansiyel, aks gibi aktarma organlarında ne kadarının kaybolduğunu ölçer grafik ekranda gösterir.

Takometre kontrolü:
Aracın takometre ve hız göstergelerinin hata oranını belirlememizi sağlar.

Çeşitli normlarda motor gücü ölçümü:
Ölçüm anındaki hava sıcaklık, basınç ve nem değerlerini dikkate alarak DİN 70020, EWG 80/1269 İSO 1585, SAEJ1349, JIS D1001 normlarında motor gücü ölçer ve katalog verileri ile karşılaştırır.


Diagnostik Kontrol;
Motor beyni arıza kontrolü, Şanzuman beyni arıza kontrolü, ABS beyni arıza kontrolü, Airbag beyni arıza kontrolü, Elektronik aksam arıza kontrolü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder