2 Mart 2013 Cumartesi

Tramerde Kazasız araçta 7 adet kaza


“Kazasız Aracıma 7 Adet Kaza Gösterildi”


Oto Sorgulama Sistemi İkinci El Oto Satışında Pazarlığı Bozuyor. İkinci El satışlarda Büyük Sorun Yaşanıyor

Sigorta Bilgi Merkezi’nin hazırladığı GSM operatörlerinin alt yapı hizmetini sağladığı “Otokontrol” sorgulama servisinden hem ikinci el araç satışı yapan vatandaşlar dertli. Gelen şikayetlere göre sistem hasarlı olmayan araçları hasarlı gösteriyor ve satış pazarlığını bozuyor.

“Tramer aracımın kazası olmamasına rağmen plaka sorgulamasında 7 adet kaza gösterdi.
Benim aracımın plakası yeni. Aracımda kaza yok ama plaka sorgulamasında 7 adet kazası görünmekte. Trafik müdürlüğü olamaz diyor ve araç emniyette temiz görünüyor ama tramer denen yerde lekeli bir araç gözükmekte. Siz işinizi lütfen doğru yapın, sizin dediğiniz gibi online görüşün. Cuma günü dediniz ama bağlantıyı kestiniz. İlk önce sistemlerinizi düzeltin sonra halkımıza yardımcı olun.”

“Güvenerek Aldım Mağdur Oldum”

“Aracımı alırken Tramer’in mesaj sistemi ile aracın şasi numarası sorgulamasını yaptım.’Xxx3272 şasi numaralı aracın kayıtlarımızda geçmiş hasarı yoktur’ şeklinde mesaj geldi. Ancak şu anda aynı sisteme mesaj attığımda ‘xxx3272 şasi numaralı aracın 4 adet hasarı vardır’ şeklinde mesaj geliyor. Sonuç olarak Tramer’den gelen ilk mesaja güvenerek aracı aldım ve mağdur oldum. Tramer beni çok ciddi anlamda mağdur etti.”

“Aracımda Çarpma Yok Kayıtlar Yanlış”

“Kaskolu olan aracıma hırsız zorla girerek kapıda küçük hasar açarak radyo cd'sini çalmaya çalışarak hasarladı. Yetkili serviste aracım onarıldı ve yeni cd takıldı ve poliçe gereği olarak %60 olan hasarsızlığım kaybolmadı ancak hasar tutanağında aracımın park halinde çarpma olduğu belirtilmiş. Böylece Tramer kayıtlarına göre aracımda 1 hasar kaydı olduğu için hasarsızlık indirimim iptal olmuş gözüküyor. Başka bir sigorta şirketinden kasko teklifi alıp karşılaştırma yapmak istediğimde Tramer kayıtlarında hasar gözüktüğü için hasarsızlık indiriminden yararlanamıyorum. Mecburen poliçemi yenilettim ve %60 hasarsızlıktan yararlandım. Bu durum beni huzursuz etti. Sigortayı aradım. Benim başka sigortalara gitmemem için çarpma yazıldığını belirttiler. Tamam benim sorunumu giderdiler ve aynı sigortada kalmayı uygun buluyorum ancak, en azından başka şirketlerden teklif alabilme şansım olmalı değil mi ve aracımda çarpma olmadığı halde kayıtlarda çarpma yazılmış olması doğru mu? İlerde aracımı satarken orjinal dediğimde Tramer kayıtlarına göre yanlış bilgi vermiş olmayacak mıyım? Aracımda bu çarpma bilgisinin, polis raporunda olduğu gibi, otoparkta hırsızlık olarak değiştirilmesini istiyorum.”

Bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı fiziki oto ekspertizin yerini hiçbir şey tutmaz. Siz siz olun Otorapor'dan Oto Expertiz Raporu almadan ikinci el araç almayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder