Lastik bozulmasındaki etkenler nelerdir?
Lastiklerin aşınması normaldir. Aşağıdaki etkenler de bu aşınmayı hızlandırabilir:
Araca ve yüke uygun olmayan şişirme basıncı
Balans
Rot ayarı
Kusurlu sibop kapağı
Kötü amortisör
Aşırı hız
Aşırı yük
Eskimiş lastik kullanırken taşıdığınız riskler nelerdir?
Fren mesafesi uzar (aşınmış bir lastik için 2 kat)
Yol tutuşunuz bozulur
Suda kızaklama riski daha yüksek
Lastiğiniz patlayabilir
Yukarıdaki durumlardan herhangi biri, sizin ve yolcularınızın emniyetini tehlikeye atar.
Problemleri nasıl tespit edebiliriz?
Yere bastığı noktada dışarıya doğru şişkinlik:
Lastiklerinizin basıncı azalmış ve şişirilmesi gerekiyor.
Risk:
- Yol tutuşunda azalma
- Lastiğin patlaması
Çözüm:
- Lastiğin basıncını kontrol ettirin
Lastik yanağı bütününde şişkinlik:
Lastikleriniz fazla şişirilmiş.
Risk:
- Yol tutuşunda azalma
- Suda kızaklama
Çözüm:
- Lastiğin basıncını kontrol ettirin
Lastik yanağında içeriye doğru göçüklük:
Kötü bir lastik ayarından kaynaklanabilir.
Risk:
- Lastiğin aşınmasında hızlanma
Çözüm:
- Rot ayarı yaptırın
Lastik yanağında düzensiz şişkinlik:
Kötü amortisörden kaynaklanabilir.
Risk:
- Lastiğin aşınmasında hızlanma
Çözüm:
- Amortisörlerinizi kontrol ettirin
Lastik yanağında balon:
Bir darbeden (çukur,kasis vs.) kaynaklanabilir.
Risk:
- Lastik patlayabilir
Çözüm:
- Hemen lastiğinizi değiştirin
Lastiğinizi nasıl koruyabilirsiniz?
-Sürüş şekli
-Rot ayarı ve rot balans
-Havalar soğuduğunda basınç kontrol ettirilmeli
-Lastik değiştirdiğiniz zaman sibop kapağının da değiştirilmesi gerekir
-Lastik patladığı zaman köpük kullanmak kalıcı bir çözüm değildir.
Lastiklerinizin ne zaman kontrol edilmesi gerekir?
Basınç: ayda 1 defa
Basınç kaybı varsa lastik ve sibop kapağı kontrol ettirilmesi gerekir
Lastiklerin ne zaman değiştirilmesi gerekir?
-Aşınma göstergesi. 1,6mm ten daha az ise
-Kabarıklık ve kesik varsa
-Sarsılma veya normal olmayan gürültü varsa hemen kontrol ettirmelisiniz.
Değiştirdiğiniz zaman nasil lastikleriniz seçilmeli?
-Bir akstaki iki lastikte aynı desen olmalı
-En yeni lastikler arkaya taktırılmalı. (Virajda daha iyi bir yol tutuşu.)
Hasarlı bir lastik onarılabilir mi?
-Durumuna göre onarım yapılabilir, ancak yanakta patlama olursa mutlaka değiştirilmelidir
Otorapor Oto Ekspertiz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder